Sunday, December 03, 2006

Pizza Morte



Vrijdag kwam ik thuis. Ik had iets teveel gedronken. Het rook naar afgekoold, beneden bij de voordeur al. 'Dizz nie goe', dacht ik toen.

En inderdaad. Met het bestijgen der trappen werd de kaastomaatinfernogeur steeds penetranter. Toen dus de keuken. Iemand had -waarschijnlijk- een dode pizza. Treurig, naar, medeleven etc. Maar. Waarschijnlijk had deze weer alleendoorhetlevenmoetende eerder op deze vijdagavond besloten om zijn overleden pizza in mijn oven te cremeren. Tot hij zwarte ronde korst was. Toen heeft de nabestaande de as van de pizza over het hele aanrecht geschraapt (bij gebrek aan strooiweide??). En de doos op de keukenvloer gegooid. En toen doej.

Ik heb overwogen Moderne Manieren te mailen (check de website van Trouw; fotootje van een vrouw, zo'n klein blokje) om te vragen of het gepast was als ik een kaart zou sturen aan de nabestaande, of dat dat zou getuigen van lomp- en achteloosheid mijnerzijds.

Ik weet dat soort dingen nooit zo goed.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ik ben zo blij met mijn eigen appartement, alwaar ik gewoon kan struikelen over de pizza dozen die ik zelf op de grond heb gegooid. :)

4/12/06 06:57  
Anonymous Anonymous said...

You sure are blessed.

4/12/06 07:16  
Anonymous Anonymous said...

Overigens is een stemmige monochrome kaart een teken van eruditie en derhalve zeker gepast in de door u bovengeschetste situatie.

4/12/06 14:53  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home