Thursday, September 21, 2006

Liefde gaat door de maag


Gisteren hebben Hij en ik Erg Gezond gegeten. Dat wilden we ook, hoor. Hij had tonijnsteaks gemaakt, heel lekker met verse kruiden en een beetje peper en a pinch of salt en wat sojasaus, zo sprenkelsprenkel er overheen, echt wow.

Ik had een J-Ol salade gemaakt (uit dat blauwe boek, op pagina 28-29, de Moorse salade, geloof ik dat 'ie heet); dan eet je peen en radijsjes en nonchalant gehakte kruiden en geroosterde sasamzaadjes en nog meer ultragezonde dingen.

Het was zó lekker! Toen we uitgegeten waren en tevreden over onszelf en ons gezondheidsoffensief zei ik; "ik wil een frikandel speciaal". Als balansvoedsel, zegmaar. Hij lachte, we aten appel met honing (want hee, Rosj Hasjana), dronken het laatste restje wijn en toen ging hij naar een feestje.

Toen hij vannacht terug kwam van uitgaan, klopte hij zachtjes op de deur. "Kom maar", roep ik half slapend. Even later stond hij naast mijn bed, triomfantelijk met een wit plastic zakje zwaaiend. "Je frikandel", zei hij met een lach.

Ik heb er één heel lekker hapje van genomen en ben toen heel blij verder gaan slapen.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nee echt! Ow, hij is echt een topperrrr!

21/9/06 03:08  
Anonymous Anonymous said...

Aww:) Dat is nou liefde! Leuke weblog, trouwens. Ik volg je nu een tijdje en je schrijfstijl spreekt me erg aan. Dus. Doei.

22/9/06 05:33  
Anonymous Anonymous said...

Ik vind van ook; en waarvoor dank!

22/9/06 05:47  
Anonymous Anonymous said...

Wat heerlijk! Ik deel met die van mij nu al drie dagen patat 's middags, hoera!!!! , waarvan mijn hart ook hevigerder gaat kloppen, maar helaas ook dichtslibt op den duur... denk ik (hij denkt vast van niet, maar leest dit toch niet dus kan verbale/schriftelijke medische missers maken zoveel ik wil). Dus nu moeten we maar weer maniakaal sporten samen.

Tot vanavond allebei x

23/9/06 01:24  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home