Tuesday, September 26, 2006

In de orde van de vloerspreeuwen; de muurmuis



Mijn moeder had ooit een vloerspreeuw. Ze hoorde wat op de zolder en toen mijn vader daar een afvoerpijp van de schoorsteen open maakte, kwam er met een duikvlucht een tamelijk hysterische spreeuw uit zetten. Die vloog een paar keer wild de zolder rond, rende naar een gaatje in de vloer en verdween daarin, om vervolgens misbaar te gaan maken in de zoldervloer, aka het dak van de kamers van mijn broers. Na enige dagen vond de vloerspreeuw het toch niet helemaal om over naar nest te schrijven, kwam tevoorschijn en vloog van de zolder de trap af en naar buiten.

Nu heb ik dus een muurmuis. Gisteren zat ik op de bank en het was stil, toen hoorde ik ineens een geluid alsof iemand vruchtenhagel in een hardplasticen bakje had gedaan en daar met zijn vingers doorheen zat te roeren. En dat dus in de muur. Steeds als ik op de muur stompte, dan was het even stil, maar na een tijdje werd het geluid steeds hervat.

Mam, wat moet ik hieraan doen??

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mag het beest er ook bij doodgaan of is dat zielig?

27/9/06 03:00  
Anonymous Anonymous said...

kaas in Nynkes kamer leggen, dat werkt vast

27/9/06 10:14  
Anonymous Anonymous said...

ik denk dat het een hele grote spin is

27/9/06 11:47  
Anonymous Anonymous said...

Is vaker in oude huizen. Ik gooide altijd dingen tegen de muur. Ging 'ie vanzelf weg.

29/9/06 00:01  
Anonymous Anonymous said...

Robert opbellen dat ie zijn gore huisdieren mee moet nemen als ie oprot (meteen ook beginnen over eventuele nog-te-ontdekken kakkerlakken, maden of wormennesten)

29/9/06 01:40  
Anonymous Anonymous said...

Die mag best dood, maar dan wil ik het niet weten / zien / er aan de hemelpoort mee geconfronteerd worden.

Ik denk dat het zeker GEEN spin is. (En anders moet Friso NU bij mij komen wonen om altijd paraat te zijn om m dood te slaan, met extreem geweld.)

2/10/06 06:05  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home