Monday, September 25, 2006

Bingo!!


Als kind speelde ik graag bingo. HO!! Niet meteen (ver)oordelen!!

Het wordt nl. nog erger. Ik deed dat namelijk op een camping. (Ik verdedig mij verder niet, ik hield daar gewoon van, dus laat me !!honderd&elf!111!!!!1 *doet chiq, wil eigenlijk huilen*)

Ik won overigens zelden of nooit wat. Behalve die ene keer met de paasbingo; toen nam ik 3 monstrueuze diepvrieskippen, 48 eieren en een fles goedkope bubbelwijn mee terug naar onze caravan. (Extra onhandig was, dat ALLE kinderen van onze camping op die dag dit soort hoeveelheden bederfelijke paaswaar wonnen en onze ouders het dus niet aan elkaar & de kiezelstenen kwijt konden en ze dus op het laatst kippenjam stonden te koken, uit wanhoop.)

Van de week werd ik voor het eerst in tsja, eeuwen, uitgenodigd om weer eens te bingoen. Online. Mijn wenkbrauwen raakten het plafond toen ik het betreffende mailtje las. Bingo bleek iets waar ik overheen ben gegroeid, net als het willen van die driehoekige stukjes stof die je vroeger op je badpak mocht naaien als je naar een volgend bad mocht.

Mhá!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dit is toch de eerste keer dat ik je op een niet-volledige-waarheid moet wijzen griet!!
Want.. in mijn herinnering sleepte jij bingo-avond aan bingo-avond gigantische levensmiddelen pakketten, fruitmanden, koffiezetapparaten en een-jaar-lang-gratis-wasmiddel-prijzen weg uit die heerlijke loods waar het bingofestijn werd gehouden.
En de allerbelangrijkste prijs (waar ik natuurlijk ziekelijk jaloers op was)..... de supersonische roeimachine. Je bent m toch niet vergeten? Dat kan ook haast niet, omdat die veren waar je aan moest trekken om de roeibeweging te maken onze prepuber-benen in een gemene rats konden ontharen!

25/9/06 02:56  
Anonymous Anonymous said...

Ja!! Die roeimachine!!

25/9/06 03:34  
Anonymous Anonymous said...

En een spaghettipot, viltstiften, een rood tasje die je kon opvouwen als hondje enz.
En weet je nog die keer dat wij zoooooo veel wonnen dat mensen valse bingo begonnen te schreeuwen omdat wij meer prijzen op de tafel hadden dan de mensen die de bingo organiseerden?

25/9/06 12:49  
Anonymous Anonymous said...

En viltstiften, een spaghettipot, een rood tasje die je kon opvouwen tot hondje enz.
We hebben ook een keertje zoveel gewonnen dat mensen: "valsche binggo" begonnen te roepen omdat we zo'n beetje meer op tafel hadden dan de mensen die de bingo organiseerden.

25/9/06 12:52  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home