Sunday, October 15, 2006

Fora en fauna


Vrijdag was ik in Den Haag, of eigenlijk in Scheveningen. Ik ging eten en bijkletsen met mijn lieve vriendin K. Het was gezellig en bij de Pasta Company. We hadden het over internet en wat je daar zoal kan vinden en wat onze favoriete verslavingspagina's waren. Mijnes zijn o.a. Marten en Nynke en Maeb en nupuntenel en Pink is the new Blog en sweatpantsmom en nog meer nieuwspagina's en wikipedia en google uiteraard en pagina's van beroemdheden -en die van Mark Tuitert ben ik trouwens zat en ik wil dat hij uit mijn linkenlijst adios-t!!1!11!!

K. vertelde toen over haar vorige verslaving; de kittenfora. Daar zijn mensen die hebben het dan over leuke lieve katjes; en aangezien K. zelf kleine katten had een tijd geleden, leek dat haar wel interessant. Maar mensen als dus ergens gepolemiekt wordt en mensen elkaar verbaal de hersens inslaan, dan is het wel op de kittenfora. Er zijn op allemaal ongeveer een miljoenmiljard topics waarop iedereen kan reageren. Het gaat ongeveer zo:

- Minoes 38743743298 vraagt: "Ik heb nu een maand een katje, en woon in een rustige buurt, kan ik haar al naar buiten laten, of moet ik haar langer aan het huis laten wennen?"

- Kattenliefhebber4748390933 reageert: "FOKKING dierenbeul, dat je je kat altijd binnen houdt en verstikt en alle levensplezier ontneemt, je bent het niet waard om een kat te hebben en / of te leven!"

- Kattenmama 2882819101: "Kattenliefhebber4748390933, ik ken jou wel van de andere kattenpagina's, jij bens zo'n misselijk smering goor wijf. Ik bedoel, wie laat zijn kat nou naar buiten, je dient je huisdier te beschermen en dus ALTIJD BINNEN te houden. TRUT!!!"

enzo.

Sinds vrijdag weersta ik allerlei impulsen aangaande het polemieken op kattenfora, maar ik binnenkort ben ik er zeker te vinden onder een wervelende naam als 'KATTIG' ofzo.

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Of, nu ik er even over heb nagedacht; 'cats me if you can', is misschien toch beter als kattenforumbezoekersnaam.

15/10/06 12:07  
Anonymous Anonymous said...

Hi lieve vriendin M. :-)

Geweldig ... Helemaal herkenbaar! Ik heb er nog een:

Kitty: "Hallo, lieve prikbordmensen. Wie weet wat de kosten zijn om een nest met jonge katjes te krijgen en te onderhouden tot ze dertien weken zijn (daarna gaan ze naar lieve baasjes). Ik denk dan aan inentingen, goed kittenvoer, etc."

Kotsy: "Waaaaat ... Heb je de asiels al bezocht? Het zit er overvol met katten, overvol zeg ik je. Ik vind je gewoon een dierenbeul en een &*%^$$."

Kitty: "Beste Kotsy, het is niet voor mij, het is voor mijn buurvrouw die mij om raad heeft gevraagd. En zij wil juist heel goed voor ze zorgen, vandaar de vraag om de inentingen etc. Ze heeft al haar hele leven katten gehad (ook uit het asiel) en nu wil eens een keer een nestje meemaken."

Kotsy: "Ik word zo diep treurig van mensen zoals jij. Die gewoon niet om haar katten geeft."

Kitty: "Hallo Kotsy, ik zeg toch dat het voor mijn buurvrouw is, die overigens vrijwilliger is bij het dierenasiel."

Kotsy: "Ja, zeker maar één dag in de week. Zo kan ik het ook. Ik vind het echt schofterig. Mensen zoals jij (jaja, je buurvrouw) horen gewoon geen katten te mogen houden. Het belang van het dier staat altijd voorop."

Kitty: "Hallo zeg, je kent mij helemaal niet. Ik en mijn buurvrouw zijn grote kattenliefhebbers, vandaar dat we ons uitgebreid laten voorlichten.

Kotsy: "Jaja, en dan zeker de katjes met zes weken meegeven aan ieder stuk onbenul om aan de slangen te laten voeren."

Kitty: "Ik zeg toch net dat de buurvrouw ze pas vanaf dertien weken 'weggeeft'. Dat is ruim over de wettelijke termijn."

Kotsy: "Nee, dat moest er nog eens bijkomen. Zucht, mensen zoals jij ..."

Klutsy: "He, wat een leuk topic. Ik ben er ook fel op tegen hoor, behalve bij raskatten. Die moet je wel fokken."

Kotsy: "Ja, want dan gaat het om het in stand houden en verbeteren van een dierenras. Dat is anders ..."

Pffff ... Zo ken ik er nog wel honderd :-) Die hobby is inmiddels verleden tijd :-)

16/10/06 01:27  
Anonymous Anonymous said...

Hahahhahaaa!

De 'harde brokjes' versus 'zachte brokjes'-vete vond ik ook zo HEERLIJK!!!

Hahaha!!

M

16/10/06 01:34  
Anonymous Anonymous said...

Martha! Moet jij niet heel hard werken ofzo? Zomaar allerlei internetpagina's gaan lezen! Onder mijn persoonlijke favorieten is (naturlich) Marten H en afgelopen zaterdag heb ik hem ontmoet en hij was heel aardig en we hebben heel veel over weblogs gepraat (maar ik durfde niet om zijn handtekening te vragen). Wilde ik even kwijt.

16/10/06 06:28  
Anonymous Anonymous said...

Ik durf dat ook niet.

Maar ik heb wel een bloemtekening van zijn hand-, Sanne Bloem.

16/10/06 06:38  
Anonymous Anonymous said...

bloemtekening?

16/10/06 06:43  
Anonymous Anonymous said...

hoe dan? mathatechnisch?

Ik baalde wel een beetje want a) ik mocht Marten helemaal niet ontmoeten want als ik m zou ontmoeten dan mocht ik niet meer over hem schrijven in mijn scriptie volgens de mores van het internetonderzoek (dus de volgende keer als ik m zie dan zal ik net moeten doen alsof ik hem niet ken) en b) we hebben zoveel over webloggen gepraat dat het net een interview was en helaas had ik mijn fotografisch geheugen die dag net thuis laten liggen.

Ik wil trouwens ook een vriendje die me midden in de nacht een frikandel komt brengen, als ie dat niet doet kan hij wieberen, echt.

16/10/06 07:07  
Anonymous Anonymous said...

Held is hij he?

16/10/06 12:15  
Anonymous Anonymous said...

Mijn vriend B. heeft een katje met een tranend oog. Opgehaald uit het dierenasiel. Dat oog is iets chronisch, daar is verder niets aan te doen. Maar zijn buren maken hem nu uit voor dierenbeul. Zielig he.

17/10/06 04:11  
Anonymous Anonymous said...

Hij moet dan zijn buren maar uitschelden voor burenbeul, denk ik.

17/10/06 04:16  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home