Wednesday, March 01, 2006

Even het gras voor Freia's voeten weg maaien




Annie mag niet zingen en vlucht naar Spanje

Een glaasje wijn en een ereplek op de tribune. Dat is wat BZN Annie Schilder te bieden heeft tijdens het afscheidsconcert volgend jaar.

Afscheid

De voormalig zangeres van de band wilde graag zingen tijdens de afscheidstoernee, maar BZN ziet dat niet zitten. Zanger Jan Keizer wil haar "van harte welkom heten, maar er is geen sprake van optreden met BZN", stelt hij op de website van de groep. "Van Annie Schilder is 22 jaar geleden in Nijmegen al afscheid genomen."

BZN

"BZN is echt heel kinderachtig bezig", heeft Annie laten weten. "Ik krijg hier een naar gevoel bij. Ik ga snel naar Spanje." Keizer: "Ik hoop dat ze wel komt. Dan drinken we een glaasje wijn en halen we leuke herinneringen op."


Stoppen

De Band Zonder Naam kondigde 15 februari aan te gaan stoppen. De afscheidstournee begint in oktober en loopt door tot juni 2007. BZN benadrukt dat de tournee het afscheid betekent van de huidige band.

*

Bovenstaand heb ik van de website van RTL Nieuws geplukt. Mijn oog viel hier op, omdat ik als kind een fervent fan van deze Volendamse pophitproducerende formatie was. Ik heb zelfs een keer een plaat van ze gekocht, samen met mijn vader (een Spaanstalige, volgens mij ... ik probeer nu op werk fonetisch mee te zingen om een taal uit de liedjes-van-toen te extraheren, maar helaas...).

Freia wilde altijd 'kinderen voor kinderen' luisteren (en daar heb ik dus nooit een vlammende passie voor weten te ontwikkelen) en ik wilde dus BZN. Het is denk ik de ernstigste bedreiging van onze levenslange vriendschap tot nu toe geweest. Maar echt. We hebben er rondom de verkleeddoos heel wat veldslagen om uitgevochten en met onze vecht-Kennen op elkaar ingehakt over wiens bandje in de recorder mocht. (Meestal kwamen we overigens als compromis op Tol Hansen uit.)

Voordat bovenstaand artikel van RTL Njoez Freia onder ogen zou komen, en zij mij hier digitaal zou ridiculiseren, dacht ik van *rats* grasweg en HAHAAÁ Griet, nu kan je dat lekker niet meer doen.

Aan de verdere mensen: Friso; kan je even voor me kijken welke plaat het is? Nynke; Shirley WINT het qua everlastin' cool, en dan ook groots. En ... Martin; zal je me ook nu, na deze onthulling, nog graag zien?

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

"omdat ik als kind een fervent fan van deze Volendamse pophitproducerende formatie was" Jou verhaal is zelfs nog veeels sieluger dan dat van Maeb!

1/3/06 04:01  
Anonymous Anonymous said...

Ah! Coert erkent mijn leed, dus nu mag ik er in zwelgen.

En Maeb; eat that! (Maar dan wel uitgesproken met een snoezig gezicht met veel wimpers en sproeten, zodat we geen ruzie krijgen.)

1/3/06 04:01  
Anonymous Anonymous said...

Maar BZN mag er ook best wezen hoor...Vooral dat ene liedje: 'Mon amour toujour l'amour' ofzo. Ik zing altijd maar wat.

1/3/06 05:06  
Anonymous Anonymous said...

welke plat moet ik opzoeken voor je?????
die znapte k nie helemaal:P
laterzzz

1/3/06 06:40  
Anonymous Anonymous said...

Hé lief broertje van mij,

Ik bedoel die plaat van BZN die ik ooit met Harm heb gekocht (bevindt zich waarschijnlijk ergens ver weg gestopt). Als het te veel moeite is, laat dan maar hoor (geen halszaak, ik was gewoon benieuwd), je hoeft niet álles overhoop te trekken.

Volgens mij zit hij in een blauwe hoes...

xx

1/3/06 06:57  
Anonymous Anonymous said...

*grrrrrommm*
Dat je me na al die jaren nog het plezier misgunt om je te ridiculiseren....
Lees de weblog van Nynke er nog maar eens op na: Kinderen voor Kinderen was en is veeeeeeeel leuker dan BZN! Behalve qua tekst-diepgang dan, daarin zijn Jan en Carola onnavolgbaar.
*zingt keihard* YEPPA! YEPPA! YEPPA! FUDELDUDELDUDEL FALDERAAAAAA!
ik bedoel maar.

1/3/06 08:23  
Anonymous Anonymous said...

Ondanks een lichte sessie hartmassage en een vandaag voorgeschreven prozac-kuurtje voor de onthulling: ik zie u nog immer graag (met Jambers-accent)!

1/3/06 09:32  
Anonymous Anonymous said...

ok tenx dan weet ik waar k naar moet zoeken;)

1/3/06 10:22  
Anonymous Anonymous said...

Martha, dit is...dit is...een tragedie...misschien kunnen we samen in therapie, al houden we dan weinig over voor onze weblog. Want ze smullen ervan!! Mijn stats waren nog nooit zo hoog als gister.

1/3/06 11:55  
Anonymous Anonymous said...

Tol Hansse, de enige man die "op telekinese wijze" en "patat met mayonaise" kan laten rijmen. Wát een artiest!

1/3/06 15:39  
Anonymous Anonymous said...

JAAAAAAAAAAAAA!!!!

Hij kán dat! Maar al, echt ál zijn liedjes zijn briljant!


M

1/3/06 23:30  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home