Monday, February 27, 2006

Oma met humor


Gisteren sleepte ik mijn murwgecarnavalde lijf terug naar mijn eigen bed. Ik deed dit over het algemeen per openbaar vervoer, en dat ging allemaal best. Er lag veel confetti in de trein (en dat zou vaker moeten) en toen ik op Utrecht CS aan kwam, stond mijn bus klaar, als ik niet zo gaar was geweest, dan had ik een salto gemaakt, of op mijn kalender gekeken of pasen, pinksteren en kerst toevallig op dezelfde dag vielen, want dit gebeurt mij dus nooit. (Oké bijdehandjes; ik wil geen uitleg over hoe carnaval zich kalendertechnisch gezien tot pasen, pinksteren en/ of kerst verhoudt, want dat weet ik wel, maar het schrijft gewoon zo leuk, dus laat me.)

Ik ging de bus in en probeerde zo te gaan zitten dat ik dit keer nou eens geen geblokkeerde schouder op zou lopen met het stop-knopje-indrukken (wie bepaalt op welke plek in de bus die dingen komen?) en dat als de deur open ging, ik me alleen maar struikelend van de bank hoefde te laten vallen en dan zo bij mezelf op de stoep zou landen (dan zou ik Nynke bellen 'Hee, alles okidoki? Ik lig voor de deur, kan je me even naar boven slepen, net als in Bottom?', en zou het verder goed komen).

In elk gevááál. Er stapte na mij een oma in. Een kleine leuke met wit haar en een stok. De joviale en spraakzame buschauffeur keek haar vorstend aan en zei "dag mevrouwtje", zij keek hem aan en zei met een stalen gezicht "dááág mevrouwtje", terug en ze zei ook nog "ik moet naar die halte, dus kunt u hier stempelen alstublieft", met haar vinger op haar strippenkaart prikkend. De buschauffeur keek heel erg * .... .. . ..* , deed wat de oma vroeg en begon overbluft aan zijn rondje.

En zo, en niet anders hoort carnaval te eindigen (als je op zondagavond al weg moet).

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Als mijn carnavalservaring ook zo afgelopen zou zijn, dan had 't er misschien nog wel een szesplusje uit kunnen slepen. (Overigens in tijden geen fruithagel gegeten, maar de Tesco verkoopt veel, maar dat dan weer niet.)

27/2/06 05:55  
Anonymous Anonymous said...

Bejaarden slepen je altijd uit je dip. Altijd. Zoals gisteren, toen een mevrouw mij speciaal nog even wilde knuffelen omdat het mijn laatste dag als koffiemeisje was. Ik bedoel: ik smolt zo hard dat er van mij na luttele seconden alleen nog maar een plasje lauwe koffie restte.
Ik, hartje, bejaarden. Ik, haatdingetje, buslijn 2 trouwens. Heel erg.

27/2/06 06:13  
Anonymous Anonymous said...

Ik persoonlijk hou ook meer van Rotterdamse buschauffers, hoor. Die doen op zaterdagavond soms onderling een hoorspel (via hun bakkie-ding) dat eindigt op '... ik weet maar één ding, ... dat jij ontzettend lelijk bent ...'.

Heerlijk!

27/2/06 06:23  
Anonymous Anonymous said...

tja zo kan et ook

27/2/06 08:05  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home