Thursday, February 16, 2006

Terrorisme in een roze jasje gestoken, is véél minder bedreigend


... voor mij in elk geval. Ik vind het vak Terrorism leuk, heb ik zojuist na het eerste college besloten. De moed was me een beetje in de schoenen gezonken nadat ik vorige week de collegestof was gaan kopieeren. Het was zó godse véél. Nynke was mee naar de bieb en samen kregen we het echt amper naar huis. De stapel papier ging me hier dus verwachtingsvol aan liggen kijken. Ik dus op de kast; werd overspoeld door en meegesleurd in een bijzonder hardnekkige mantra 'ditkaniknooitditkaniknooit' (en dat werkt NIET bevrijdend; mijn onderbewustzijn dacht nl. precies hetzelfde als mijn actieve hersengedeelten, dus het aanboren van de onderliggende laag van mijn bewustzijn gaf me geen verlichting en / of verheldering...).

Als oplossing had ik bedacht dat ik het allemaal met enige nonchalance moest bezien. Dat hielp wel. En ik had besloten dat ik de rozeste ('dat de zuurstokken er voor op de loop gaan'-roze) multomappen zou kopen om alles in te doen, en dat werkt!

Ik kan het iedereen aanraden. Bij bijzonder bedreigende collegestof; maak er gaten in en doe het in een roze map (ik heb ook nog tabbladen met bloempjes). Het is dan ineens een stuk minder eng allemaal.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Slim! Ik heb net ook het telefoonboek van Utrecht dus moeten kopiëren voor Literatuurkritieken....en had nog een hemelsblauwe map (ook kritiek moet je lief verpakken, denk ik). Ik zeg: "Martha! Gogogogogo! We kick some mighty universiteitsass! Dat DOEN wij!"

16/2/06 11:03  
Anonymous Anonymous said...

Arrogantie is hier het sleutelwoord dames. Behandel dat studieboek als oud vuil en hij zal snel genoeg zijn plaatskennen: voor eeuwig dichtgeslagen in de boekenkast.

(en dan snel die ene jongen aanklampen die overal uitreksels van maakt, wanhopig verhalen ophangen dan je leven in een geweldige crisis verkeerd (en heelang over je huiskamerplant praten, heel lang) uitrekseltje scoren en glansrijk een zesje halen. Kom op jullie zijn meisjes dit hoef ik jullie toch niet uit te leggen).

17/2/06 08:36  
Anonymous Anonymous said...

****** hel, ik heb mijn indentiteit onthuld.

17/2/06 08:38  
Anonymous Anonymous said...

Ja, Nynke, je hebt gelijk; mijn naam is eigenlijk de afkorting van Smarthass, dus die gaan we kicken!

En Maeb; HAHáááá! Ik ben er wel blij om, eigenlijk, want Maeb is een beetje moeilijk uit te spreken. Nu kunnen we je tenminste gewoon Martijn noemen (cause that is his name, Nynke).

Woeh, goede dingen allemaal!

En mijn humeur is toch al niet stuk te zagen de afgelopen dagen; ik zeg nogmaals 'woeh', alvorens weer mijn mappen in te duiken.

Woeh, dus!

17/2/06 09:03  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home