Thursday, March 30, 2006

Dingen die ik niet snap bij mannen



Ik kan altijd goed met mannen. Mijn vader en broers; ik lurrrv them. En ik ben zo'n meisje dat veel jongensvrienden heeft, zonder ingewikkelde toestanden, en natuurlijk is er M.

In het huis waar ik woon, leeft ook een aantal mannen. Daar kan ik over het algemeen ook heel prima mee overweg. Ik kijk vaak met be- en verwondering naar ze. Er zijn bijvoorbeeld van die dingen dat je soms een huisgenoot hebt die stom is, om welke reden dan ook. Dan kunnen de mannen altijd denken van 'hij is dan wel stom, maar hee, we kunnen er leuk biertjes mee drinken in de kroeg, dus ach'. Terwijl wij vrouwen dan denken 'we staan hier wel leuk in de kroeg biertjes te drinken, maar ik ben heus niet vergeten dat je stom bent'. Op dat soort momenten lijkt het me heerlijk om als een man te redeneren. Want ik snap heus wel dat als je zo redeneert je sociale-biertjes-drink-leven een stuk soepeler verloopt (ik heb hier overigens over het algemeen niet over te klagen, hoor).

Toch zijn er een aantal dingen die ik niet snap van mannen... Ik heb er geen oordeel over, hoor, maar dan zie ik ze er mee bezig, of ik hoor ze er over en dan denk ik 'goh?'. Deze week zijn bijvoorbeeld twee mannendingen waar ik niks van snap weer uitgebreid onder mijn aandacht gekomen. Het waren 'boren' en 'bebaarding' .

Boren. Niet als werkwoord, maar als dingen; daar zijn jullie over het algemeen gek op (uitzondering = Maeb = daargelaten). Waarom? Ze zijn zo onhandig vast te houden ... Je kunt ze relatief weinig gebruiken. (Ikzelf verhang tenminste niet elke week mijn schilderijen.) Je kunt ze niet laten bijdragen aan je cool door je boor mee te nemen naar bijvoorbeeld de supermarkt of 'm in je hand houden als je gaat dansen in de dixo, bij wijze van gadget...

Baarden. Bijna geeneen van jullie heeft er eentje, maar jullie willen er wel bijna altijd een. Groei er dan één, of een halve, of kgggggggg just GO!! (En bakkebaarden; don't get me started on them!)

Dat was m weer. Hoi!

14 Comments:

Anonymous Anonymous said...

De boor, wel als machinegeweer he trrrrt!! trrrrrtt!!!!

31/3/06 02:22  
Anonymous Anonymous said...

Over baarden: da's simpel: mannen zijn lui. en hebben dus allemaal een hekel aan scheren. Dus een baard = niet scheren. Helaas heeft niet iedereen de soort baardgroei die een baard toestaat en zelfs als je het wel hebt, dan begint de baard na een dag of zes vreselijk te kriebelen. Dus gaat hij er daarna weer vanaf.

Graag gedaan.

31/3/06 04:03  
Anonymous Anonymous said...

Serieus, ik had heel erg gehoopt voor mijn verjaardag zo'n kekke toolbelt te krijgen met een holster voor m'n boormasjien. Een baard heb ik namelijk al.

31/3/06 07:52  
Anonymous Anonymous said...

En HÓE, Frank!

31/3/06 08:06  
Anonymous Anonymous said...

Wat is er met bakkebaarden?

31/3/06 09:51  
Anonymous Anonymous said...

Daar kunnen mannen Heel Erg Druk mee zijn, zelfs als ze ze niet hebben, dat intrigeert mij...

31/3/06 10:03  
Anonymous Anonymous said...

Ik denk dat een baard ook gewoon een latenzien van mannelijkheid is. Het hebben van baardgroei equals 'ruige dierenhuiden om je lendenen draperen' en 'een meisje naar je hol slepen'

31/3/06 13:06  
Anonymous Anonymous said...

Voor mij is het meer een soort huisdier.

1/4/06 04:57  
Anonymous Anonymous said...

Met frank eens,
idem met bakkebaarden:
af en toe aaien
af en toe goed borstelen
en als ik kwaad ben gaan ze overeind staan

1/4/06 07:12  
Anonymous Anonymous said...

A. te A. feit nr 3 (of 4): na niet scheren schuurt hij graag zijn zeer stekelige wang over de (satijn) zachte gevoelige wang van zijn lieve zusje.

2/4/06 12:00  
Anonymous Anonymous said...

Tja, dat pakken we dan wel ff mee!

3/4/06 00:51  
Anonymous Anonymous said...

Marthaaaa, houd eens rekening met de werkontwijkende stagiaires onder je vrienden en post eens wat nieuws. Ik voel de niet te onderdrukken behoefte om vermaakt te worden (zoals alleen jij dat kunt).

Hahaha!!

En idd Madonna is een graaierige geldgier, daar trappen we mooi niet in. Niet nog een keer althans.

X

4/4/06 05:29  
Anonymous Anonymous said...

Maar echt, wat een HO!

Ik bedoel; hoe rijk wil die gggraaierige gggrijpgggier worden?? Hoeveel gggeld denkt ze op te kunnen maken in één leven?

Nee, we hebben haar (luid en duidelijk) ge-RE-invent, maar daar blijft het wat mij betreft ook bij, hoor.

MadHOnna, tssskkk!

4/4/06 06:01  
Anonymous Anonymous said...

Bij deze de uitleg:

fallus symbolen. Niet als werkwoord, maar als dingen; daar zijn jullie over het algemeen gek op (uitzondering = Maeb = daargelaten). Waarom? Ze zijn zo onhandig vast te houden ... Je kunt ze relatief weinig gebruiken. (Ikzelf verhang tenminste niet elke week mijn schilderijen.) Je kunt ze niet laten bijdragen aan je cool door je fallus mee te nemen naar bijvoorbeeld de supermarkt of 'm in je hand houden als je gaat dansen in de dixo, bij wijze van gadget...

Go Go Gadget!

2/5/06 05:54  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home