Monday, December 18, 2006

Schelvispekel is een echt bestaande drank, A. te A.



Eheh eh! Van t weekeinde was ik in de kroeg met Maeb en Frank (www.anitahoudtvanpoezie.nl) was daar uiteraard ook. Frank dronk Schelvispekel en vertelde een depri verhaal over nadelen van het leraar-zijn; namelijk dat je niet meer als een idioot in het rond kunt dansen omdat er steeds overal leerlingen opduiken die je op de schouder tikken en 'hoi Meneer' zeggen.

Dát is stom!

Vroeger was Frank & mijn lieveligsdans om in de Tivoli te doen namelijk 'sensueel dansen terwijl iets van je lijf de muur aan moet blijven raken'. Dus je hand of je voet, maar ook je voorhoofd, rechterbil of kruin; het mocht allemaal als maar IETS de muur raakte. En ondertussen dus wel hard dansen en bij voorkeur rondjes om je as draaien.

Toen, afgelopen zaterdag dus, dronken we allemaal maar Schelvispekel (en als je dus Schelvispekel googlet dan krijg je maar een paar afbeeldingen waaronder die van de flessencollectie alhierboven afgebeeld en die van de mevrouw die er iets te veel van gedronken heeft. (Dat ben ik niet overigens; dat vrouw.))

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Schelvispekel is een in Vlaardingen ontstane drank! Het pakhuis van de gebroeders van Toor (praktisch onder het toenmalige huis van Levi Weemoedt en ook nog familie van de gebroeders van Toor die je kent onder de naam Bassie en Adriaan)stond er vol mee. Het spul werd vooral gedronken door vissers en zeelui. Een Vlaardings (vissers)gezegde is dat je je altijd goed onder de pekel (=drank) moet houden, vandaar.

19/12/06 01:55  
Anonymous Anonymous said...

Ik zeg; WOW!

Quel algemene ontwikkeling etc.!

19/12/06 04:37  
Anonymous Anonymous said...

Nou, dat van die ontwikkeling valt wel mee! Ik, je moeder, gaf dit betwetercommentaar en deed dat kennelijk onder een verkeerde afzender!! Ha ha.

19/12/06 10:36  
Anonymous Anonymous said...

Echt!!1!!!! Het bestaat dus./.?..>> dat gaan we een keer drinken ok!?! Smaakt het ook naar zoute schelvis?? Want dan neem ik wel ff m`n Smintjes mee.

En ik kan er waarschijnlijk ook nog wel aan eenn paar flesjes komen!! De neef van Bassie & Adriaan is een collega van mij. Ga ik ff vragen.

X!

20/12/06 11:47  
Anonymous Anonymous said...

JHA11!11!!!

We gaan dat drinken!! Het smaakt naar kruidenbitter, en dan een beetje kaneel ofzo en het is KNALorrrranje (in elk geval bij kroeglicht was dat het geval)!

Smintjes zijn nooit weg natuurlijk want no smint etc. Tenzij etc. Je moet maar etc.

Al ritsel jij de flessen, dan zet ik de glaasjes vast in de vriezer (essentieel voor het slagen van alle Schelvispekeldrinkactiviteiten).

21/12/06 02:56  
Anonymous Anonymous said...

Maeb!!!! Pay attention homie!!! We worden vergeten door die twee dekselse tiepes!
Voor je het weet zitten zij lekker aan de schelvispekelfles te lurken en weten wij daar niets vanaf!

Een welgemeend 'nou moe' jullie aller kant op.

21/12/06 05:34  
Anonymous Anonymous said...

*mimet -zonder dat die argeloze Nynke en Maeb het zien- naar A. te A. 'hier hebben we het nog wel over'*

21/12/06 05:45  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home