Saturday, February 04, 2006

Slome zaterdagmorgen


Na een geweldige vrijdagavond, compleet met Frank, couscous en een ware filmontmoeting, volgde een heerlijke zaterdagochtend. Eitje eten, NRC halen, Scrypto proberen ... Naar de sportschool (ik ga altijd naar zo'n discokelder waar ze harde hoekige Duitse stampmuziek draaien); goed sporten, hard edoch besmuikt meezingen, mensen kijken, er zelf niet uit zien, veel water drinken ... heel goed dus.

Toen ben ik op de terugweg langs de Gracht, op dat stuk daar tussen Lepelenburg en Ledig Erf, gaan onthaasten. Dus niet keihard plat door de bochten fietsen, maar afstappen en langs het water lopen. Kijken of de eerste krokussprietjes al boven de grond kwamen (nee) en naar de vogeltjes luisteren (er waren er véél!).

Voor mij liep een ouder stel. Opeens zoenden de man en vrouw elkaar hartstochtelijk op de mond, ze lachten elkaar toe, en liepen toen arm in arm in arm in arm verder, pratend en lachend.

Ik wil dat later ook, later, op mijn zaterdagochtenden!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mijn zaterdagochtend begon met de buurman van Hans die om half acht 's ochtends zijn drumstel uitprobeerde. Dan denk ik: al heb je Gilles de la Tourette (want dat heeft die sjaak dus ook), dan hoef je nog niet zo driest in te breken in mijn zaterdagochtendrust....Ik trek dat slecht, heeeeeeeeel slecht....

4/2/06 07:43  
Anonymous Anonymous said...

Ik was de filmontmoeting, ik was de filmontmoeting! Wat raar dat je op jouw log over mij schrijft en mensen dat gewoon kunnen lezen (ook wist tot mijn post alleen ik dat het over mij gaat), maar ik voel me diep vereerd! Maar het blijft een mooi fenomeen, zo'n log, en ik zou zelf nooit genoeg inspiratie hebben dagelijks een verhaaltje te schrijven dat ook andere mensen ook daadwerkelijk lezen.. Daarom een kleine respect jouw kant op! *slaat met rechtervuist op linkerborst*

4/2/06 12:55  
Anonymous Anonymous said...

Martin,

Jij was het. Blijf het!

Martha

6/2/06 06:07  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home