Wednesday, June 28, 2006

De afwegingen die ik voor 08.00 moet maken


Bij het opstaan an sich denk ik niet heel erg na. Ik ben zo iemand van *wekker*; floep, bed uit, Senseo aan. Meteen in z'n vijijijijf.

Meteen hierna begint het echter. Okee, brood roosteren. Welk brood? Wat doe ik erop?? Hetzelfde moet ik bedenken qua brood voor tijdens werk of studie. Welk brood? Wat doe ik erop??

Wat heb ik eigenlijk om erop te doen?

Zal ik een paprika meenemen, of een tomaat, of allebei? En een appel?

Na het eten klaarmaken en tijdens het ontbijt zelf. NOS Journaal, RTL Nieuws? Hierna ((heel de tijd) MtvTMFTheBOX). Of Superman (AAAAAAAAhahaaaaaaaaaaa, die broeken van Lois).

Wat doe ik zelf eigenlijk aan? Rokje, jurkje, broek? En met wat nog meer? En wat voor weer is het nu en wat voor weer wordt het later vandaag, en past mijn vestje dan nog wel in mijn tas. En past het vestje wel bij wat ik verder aan heb?

Zal ik me eerst aankleden, of eerst make up doen (bruine eye liner, of die auberginige?). *Al vervende* 'Voor wie ben ik vandaag qua voetbal?'

Okee. We zijn er bijna. Welke schoenen en welke tas? Ik heb massa's van allebei. (Mijn huisbaas kwam een keer langs en zag mijn schoenenzak, hij vroeg toen 'als ik een keer oude schoenen heb, wil je die dan ook?' Ik *totaal over de rooie*: 'JA11!!!11!honderdelf!! etc.' )

Meestal neem ik dan mijn tennis-, maar eigenlijk laptoptas waar heel groot TIGER op staat en iets schoenigs wat voornamelijk zool & hak is (i.v.m. tijd van het jaar).

Laatste dilemma is meestal 'laat ik de balkondeur open, of doe ik m dicht?'. ... It depends.

Al dan niet jas pakken, doe ik op instinct en dat gaat altijd goed, dus daar denk ik niet over na.

Dan is het dus rond achten. En ja, dan moet ik nog wel denken van 'waar zet ik mijn fiets?', maar dat is gewoon willekeurig waar plek is, dus die telt eigenlijk ook niet helemaal mee.

(Maar hee, ik heb jullie dus wel de tandenborstel elektrisch-gewoon, haar los-vast, grand foulard goed doen-laten fludderen, planten water geven-die redden het wel tot ik thuis ben, oorbellen zijn de bom-oorbellen maken me een kerstboom, Allure-Burberry, boek voor in trein-studieboek voor in trein en nu ontbijtspullen afwassen- in afwasbak onder goot dumpen en snel nog even Cha Cha Slide luisteren, of niet, bespaard.)

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bij mij is de staat van de kledingkeuze alweeeer gereduceerd tot: ga ik vandaag als zwerver? of ga ik als clown?

29/6/06 08:14  
Anonymous Anonymous said...

Bij mij: kan niet, moet in de was, want: stinkt/ kan niet, had ik vorige keer met college ook al aan/ kan niet, zie je vetrollen in/ kan niet, dat stomme meisje uit de werkgroep heeft hetzelfde shirtje/ kan niet, want nudisme is verboden op de universiteit.

30/6/06 04:59  
Anonymous Anonymous said...

Is dat zo?

Van dat nudisme, bedoel ik...?

30/6/06 05:08  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home