Tuesday, January 24, 2006

Koken volgens J. Ol; episode Lasagne

Vegetariërs; tot voorkort snapte ik hen he-le-maal niet. Ik snap wel dat je niet een dood diertje wilt eten, maar ik snapte niet wat je dán at. Graszoden? Is 1/3 van je bord gewoon leeg? Het hield mij wakker...

Sinds poeh... -whatevs; hoe lang ken ik Christie en Vio?-> vanaf toen- maak ik echter ook wel eens iets zonder vlees. En dat is dan ook best te eten, dus ik dacht; misschien willen jullie het recept.

HEB:

een oven
een ovenschotel
(olijfolie, knoflook, peper, zout)

HAAL:

lasagnebladen
grove wokgroenten (van de Appie in zo'n scheurzak)
diepvriesspinazie
Danish Blue
rode pesto
strooikaas

DOE:

- ontdooi de spinazie / zet oven aan
- vet ondertussen de ovenschaal in, maar heb echt erg in de spinazie, want die biatch wil burnen
- als de spinazie bijna ontdooid is; gooi de wokgroenten in de pan, met welke kruiden het voor jou doen, maar doe niet te wild, want de rode pesto gaat hier dus ook nog bij
- als de groente een beetje gaar is; dan nog even met de rode pesto bakken
- leg lasagnebladen in de schaal
- doe op deze bladen een laag spinazie en brokkel daar de Danish Blue over
- doe weer bladen; doe nu de wokgroenten-pesto erop
- doe weer bladen; doe er weer spinazie op en bestrooi deze met de strooikaas

Half uurtje in de oven en klaar.

Geen excuus meer voor tofu! Ik meen dit!!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Daaaajmn! Die hebben we al lang niet meer gegeten! Dat moet weer eens, heel snel. Ik zeg: morgen, of anders: nu.

24/1/06 14:11  
Anonymous Anonymous said...

JA! Zal ik m vanavond maken?

M

25/1/06 03:42  
Anonymous Anonymous said...

Mensen allemaal!!!! Joehoe! Hallo!!

Even inside information: deze lasagne is dus geweldig!!

Dat iedereen het maar even weet.

25/1/06 07:53  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home