Tuesday, April 10, 2007

1 brood is geen brood

Sanne en ik deden een paasdiner. Dito ontbijt en brunch vonden we afgezaagd (en we moesten studeren, dus ja) en met het diner kan je gewoon ongegeneerd meer wijn drinken, dus tel uit je winst en maak een agenda-notitie voor volgend jaar om hetzelfde te doen.

Ik: 'Ik neem dan de borrel mee, als jij boodschappen voor het eten doet.'
Sanne: 'Dat lijkt mij ok.'

Toast en tappenade was een beetje afgezaagd, dus ik dacht; ik bak een paasciabatta. Dat gaat zo: maak het deeg zoals op het pakje staat. Doe het dan op een bakplaat, in een ovaal-rondje en trek er twee oren aan. Dan bakken, en ok, het leek uiteindelijk meer op een eland, maar ... laat me.

Ik kwam trots met mijn baksel bij Sanne aan, plus wijn plus een dip-mix waar je zelf olijfolie bij moest doen, ik zo:

*graait haas-brood uit tas*'TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!'

Sanne kijkt verschrikt naar het elandenhoofd van brood.

Ik *na de pijnlijke stilte*: '... Het is een paashaas.' *Maakt een onze-enige-echte-eigen-Leontien-gebaar*

Sanne: 'Hmmm, een paashaas... jaja ... maarehm. Ik ben dus ook een brood aan het bakken. Of eigenlijk twee broden.'

*Wij bewonderen elkaar even in stilte, want een brood bakken is een hele klus per slot van rekening.*

Sanne: 'Nah, boeien, laten we allebei keihard aan een oor van jouw haas-brood-eland trekken!!!!!!!!!'

Dat was een goed idee van Sanne.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Er is niemand met wie ik liever aan oren trek dan JIJ MARTHA!!!

Onlyyyyy youHOU

Haasbrood, daar zit wat in!

xx

10/4/07 01:41  
Blogger Martha said...

Het was ronduit geweldig.

10/4/07 04:52  
Anonymous Anonymous said...

What about de fles wijn die JIJ dan van Mijn voorraad voor het etentje met SANNE meenam??

10/4/07 13:47  
Anonymous Anonymous said...

Sorry, ik zag niet dat er twee keer "ik" stond. Dus ik las: Neem dan......etc. Sorry,sorry (komt zeker door de wijn)

10/4/07 13:49  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home